Február

1. Utasítások követése
- Labirintusok
A fekete téglalapra kattintva tudod elérni a játékot, majd a megjelenő kék felület alján, középen a Play gombra kattintva indul a játék. Egy kék kicsi négyzetet kell elvezetned a labirintus végén található piros sávig (kattintani nem kell!). Vigyázz, ne érj a labirintus falához! Ha sierült, tovább lépsz a következő szintre.
- Útkereső
A képek alatti fekete téglalapra kattintva éred el a játékot. A megnyíló felületen a bal oldali fekete nyíltól kell elindulni a labirintusban. Az egér bal gombját lenyomva tartva tudod húzni a vonalat. Ha nem jó utat választottál, vissza is vonhatod, vagy újrakezdheted a játékot. Ha sikerül megtalálnod a helyes utat, egy képet kapsz a végén. Jó keresgélést!

- Irány a büfé!
Te vagy a kék színű játékos. A nyilak segítségével kell eljutnod a maffinhoz (sütihez).
- Beebot robotjáték
Most Te irányítod a kis robotot a nyilak segítségével. Feladat: a robotnak el kell jutnia a virághoz. El kell döntened, hogy merre menjen, és hányat lépjen! Annyiszor kell a helyes irányú nyílra kattintani, ahány lépést kell tennie a robotnak. (Az oldal alján láthatod is a nyilakat, amire rákattintottál.) Figyelj mindig arra, hogy merre néz a robot!

2. Irányok
- Szókereső
Szókereső generátor használatának leírása
- Szókeresés önállóan
3. Képsorok időrendje
További képsorozatok nyomtatásra
4. Irányjátékok
Őszi irányjáték
A gesztenyelevél alatti csillagot színezzük ki pirosra és a lap alján lévőeket is. Mindig a gesztenyétől kezdjük a lépegetést az "útvonalaknak" megfelelően A gyermek a szemével követi az irányt az ujjával halad( korongot is tolhat a lapon). Ahová érkezett azt a képet megnevezi. Az útvonalat indulás előtt végig lehet mondani.( Föl-jobbra-jobbra-jobbra-le) Itt a gyümölcsöstálhoz érkezünk.
Lepke-virág irányjáték
Ki kell nyomtatni mindkét lapot. Az első oldal az alaplap, a második oldalt a vonalak mentén szét kell vágni. Több játékot is játszhatunk vele.
- A gyermek elé kitesszük az alaplapot, s a gyermeknek meg kell neveznie, hogy a lepkék a tulipánnak melyik oldalán helyezkednek el. A lepkéket ennek megfelelően a bal vagy a jobb oldali táblázatban kell elhelyezni.
- Második körben a táblázatba került lepkék színét kell egyeztetni a pöttyös kártyák segítségével. Végül az alaplap segítségéve azt is meg tudjuk beszélni, hogy a tulipán mellett lévő lepkék melyik irányba repülnek
5. Algoritmusok
A levélírás lépései
Tegyük sorrendbe a képeket!
Gyűjtsük össze a virágültetés lépéseit! Ügyelj a sorrendre!
Az előző két feladatot, a sorrendben elmondott, leírt vagy képekkel megjelenített utasítás sorozatot, lépéseket algoritmusnak nevezzük.
Algoritmuson olyan módszert, utasítás (sorozatot), értünk, amely egy felmerült probléma megoldására alkalmas.
Algoritmussal az élet számos területén találkozhatunk, algoritmus pl. egy recept, vagy egy összeszerelési útmutató is.
A számítógépes programok is általában tartalmaznak algoritmusokat, ezekkel utasítják a gépet az adott feladat végrehajtására.
Bármilyen tevékenységünket, feladatunkat (Pl. főzés, az iskolába való eljutás, stb.) átgondolhatjuk úgy, hogy részekre bontjuk és a részeket egymáshoz kapcsoljuk. Fontos hogy milyen lépéseket végzünk és fontos a sorrend is. (Pl. ha busszal mész iskolába, el kell érned az indulást, felszállsz, jegyet veszel, leülsz, stb... Ezen lépések egyike sem kihagyható vagy felcserélhető.)
A számítógépes programok is így működnek, pl. a játékok, vagy az olyan komolyabb programok, mint az Imagine Logo, vagy a szövegszerkesztő. Nézzünk erre egy nagyon egyszerű példát!
5. Jelek
- Óvodai jelek
- Iskolai jelek
- Ruhacímke jelek
Feladat:
Bontsátok lépésekre az iskolába érkezés folyamatát!
7. Irányok
Legyünk robotok!
A robot a következő utasításokat ismeri:

Az előre, hátra utasítás után egy számot várunk, amely jelzi, hogy előre, illetve hátra hány lépést hajtson végre a robotunk. A jobbra, balra utasításokkal a fordulatot határozzuk meg.
Anyagok
- Labirintusok
2. Labirintus készítő programok
3. Online labirintus
